Monday, June 14, 2010

Camín Primitivu en bici.

TRAC AQUÍ!!

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=960643

El recorríu que describo a continuación, colos sus 350 km, 6000 m de desnivel y 17 hores (15 de pedaleo), no ye en términos absulutos de dureza extrema, aunque personalmente supón una esperiencia de muchu interés, ya que anduve ámpliamente por terrenos desconocíos en términos de actividá ininterrumpida.

Esti y otros itinerarios de ciclismo que toy subiendo tienen tos el denominador común de necesitar equipamientu y mentalidá un poco abierto a les rampes y pavimentos que normalmente queden fuera del ámbitu del “ciclismo de carretera”. Pienso que la rede de caminos asfaltaos, aformigonaos e incluso alguna pista tradicional, son un terrenu amplísimu que, siendo de pocu interés pala bici todo terreno, ofrecen unes condiciones de seguridá favorables debio a la ausencia de tráficu, así como una actividá mucho mas aventurera y exigente desde el puntu de vista de la preparación y orientación.

Pa no ser todavía las seis de la mañana, el desayuno ta prestándome. Llevo varios días faciendo dieta porque había ganao pesu, polo que parez que´l cuerpu, aunque y hubiere dao de cenar fai poco mas de siete hores, ya agadecía otra ración d´arroz integral con salchiches. Ta no amaneció, pero algo no va bien. Hay algo mas de humedá nel “velux” del salón. Acércame y, sí, contra lo que decía el “tiempu” ayer, ta orbayando. Prendo la tele pa ver el parte: ayer no daben agua, pero hoy, evidéntemente, sí lo dan ¡que listos!.

La ruta entamada ye ni mas ni menos que´l “caminu primitivu”, camín de Santiago que Sal de Uvieu pasando por Allande, el Palo etc. Pensé nel preparando la ruta pal mi primu, mio tiu y la nuera d´esti (Jorge, Xuacu y Vanesa). Dempués de mirar la xenerosa altimetría, casi 8000 metros pa trescientos y picu kilómetos hasta Santiago, la duda taba entre dir en varios días (igual dos) en bici todo terreno o bien llevar la mi bici de “carretera”-en realidá ciclocross con cubierta 28 mm- e intentalo nel día, eso sí, simplificando algo la ruta.

En principiu, no se puede o yo no puedo atacar una ruta de quince hores y salir lloviendo. Pero metí pal cuerpu tal cantidá de caloríes, toy tan recuperau de anteriores entrenamientos que me apetez salir a rodar. Pienso probar suerte hasta Tineo y si veo que aumenta la lluvia doy la vuelta. En verano, seis hores aunque llueva un poco no ye forzar demasiao. Además, salir sin presión ye una ventaxa en una actividá d´esti tipo.

6:40 de la mañana, domingo 5 de junio. Ta amaneciendo por fin, a pesar del orbayu. Lleguen tovía coches, pocos pero de seguío. Van tranquilos polo que pienso que no atoparé ningún conductor bebíu. Momento críticu: pienso en qué puede emburriar a una persona sola a salir prácticamente de noche, orbayando, con intención de rodar durante tol día. Retu personal o ganes de luego contalo, el casu ye que con tantu sueñu si das la vuelta luego te puedes arrepentir, así que porqué no empezar y a ver que tal...

Según orbayaba o paraba, chiscaba la carretera o secabase, así diba el mio estau d´animu. Préstame que tea fresco, y pasar frío pa mi ye meyor que´l calor. La verdá que voy sin ningún esfuerzu y solo un poco mas despacio que nun entrenamientu normal. Pasu obligau por Tineo, carreterína pa Allande por Borres, muy cerca de Obona. Puertu Palu ya conocíu, con calma, y subida al Acebo no tan dura. Lo peor subir a Grandas, onde la semaya el Ferreiru taba prendía de los balcones igual que´l “euskal presoak” de los de algunes aldees vasques. Feu asuntu. Contra tou pronóstico, llego a Lugo casi col horariu recuperau a pesar de los 40 min perdíos por culpa de que no amanecía. Y mas raro tovía: atópame Xuacu xusto al salir del recintu amurayau, según pasaba, sin haber quedao por teléfono, ni contar conmigo ni nada ¿?.


El tramu posterior a Lugo teníalu muy poco trabayau, un poco el mapa de carreteres y la intención de seguir mas o menos el camín por carreteres locales o incluso algo sin asfaltar, o bien sobre la marcha cambiar a Friol y acabar pol camín del Norte. Avanzar por la nacional no taba considerao, y aunque en realidá el camín primitivu se acaba en Melide, yo quería llegar... y eso significaba hasta les puertes de Santiago, ye decir el llugar llamau “O Monte do Gozo”.

Queden 100 km, llevo 240 y tengo cuatro hores y media. No sé porqué me parez fácil. No lo fue, d´afechu, debía haber parao a las 10. Pero a las 10, a pesar de haber forzao mas de lo recomendable, fáltenme 20 km pa O Monte do Gozo. A mi se me había metido na cabeza llegar aunque a esa hora ya había pasao l´oxetivu de los 300km con mucho mas de 5000 m de desnivel.

Hasta Palas de Rey fue lo mas interesante de la ruta. Dao que en principiu tenía tiempu, pretendía facer una ruta bastante fiel al camín. El casu ye que entré en Lugo a las cinco y media y a las ocho y media taba saliendo de Palas de Rey, a unos cuarente kilómetros, lo cual implica haber perdido casi hora y media. Se podía haber fecho meyor, pero lo interesante de la experiencia mereció la pena. Pude comprobar el efectu de no haber preparao la ruta sobre mapa topográficu, el tiempu que se pierde teniendo que mirar el mapa y el gps -que viajaba na mochila- en cada cruce, el efecto de pasame de los kilómetros y desnivel previstos. Sobre todo lo mas importante, ver como funciona la cabeza en condiciones de cansanciu y como funcionen les pates.

Salgo de Palas de Rey enrabietau, dispuestu a dalo todo en dos hores pa facer los 60 kilómetros que falten. Voy contando los repechos y el espacio entre cada repecho. Hay uno cada kilómetro y mediu, y en cada uno necesito facer cuatro o cinco cambios de marcha y avanzar de pie a velocidá ridícula. Creo que pedaleo con fuerza, pero en realidá no lo sé. Tengo la lucidez de seguir por la senda envede pola xeneral. Aquí la senda, comun a tos los caminos, ye ancha y muy pisada, pero entre los árboles casi no se ve, polo que sería facil pinchar una rueda. Sigo tres cuartos de hora, sin prisa, hasta las 11, que ya no se ve.

De ocho y media a diez y vente fice cincuenta kilómetros, en terreno horrible de repechos, onde quedó registrada una altimetría mas que generosa y una diferencia entre la velocidá de subida y baxada muy grande. Eso quier decir que pedaleé con mucha fuerza cuando ya taba por encima del oxetivu que taba marcau. Por tanto la alimentación, que fue muy sencilla y no muy abundante (arroz, nocilla, quesu con miel) veo que ye secundaria en relación a la hidratación, que fue en cambiu muy buena y favorecía por el tiempu frescu, y también por haber reservao fuerces tol día.

Toy nel Aeropuerto de Santiago y sigo poles aceres, o caminando. Paro en una gasolinera a poner “el pijama” (un traje de bici llargu que llevé con doble propósito). Ye tarde, con muy pocos coches y bien iluminao, faigo los útimos 3 km, apartándome si lleguen coches por si no se ve. Voy confusu porque llegar llegaré, pero esti tramu está claro que no me lu puedo anotar como excursión de día. Voy un poco pensativu sobre esa necesidá de “llegar”. En principiu la ruta entamela como un exerciciu de llibertá individual, y taba confusu con eso de tener que llegar a ningún lao, total pa facer un vivac en un cachu de yerba sin segar. Debío al cansanciu, confundo una pequeña hermita col albergue del Monte Do Gozo. Esti tien el tamañu mas o menos del cuartel “Cabo Noval” y ta dentro de un recintu cerrau. No conozco el funcionamientu ni si tien sitios pa vivaquear por libre. Yo puse el sacu sobre la manta térmica y a los diez minutos taba dormiendo baxo les estrelles. A las 3 de la mañana empezaron a caeme gotes de la castañal que tenía encima: ta orpinando un puquiñín, pero entre la ñebla vense tovía estrelles, polo que únicamente tengo que envolveme na manta térmica y resigname a dormir cola manta sujeta con una mano y la mochila y restu de ropa molestando bastante. Un vivac apurau pero que si acasu no tenía mas consecuencies que dir a poneme a techu aunque quedare sin dormir.

El regresu taba sin definir. De momento volver a buscar a Xurde, Xuacu y Vanesa y luego ya vería. Taba bien seguir buscando el buen tiempu en dirección a León, aunque luego pillara el tren pa dir p´Asturies. La ruta pa llegar a A Retorta debía ser pol camín del Norte: Boimorto, Sobrado dos Monxes -sitiu preciosu- Friol y parada en A Retorta, nel albergue. Pa acabar, paseo hasta Sarria por carreteres locales baxando al Rio Miño por Lousada y Proba de San Xulian. Al llega a Sarria ya empezó a llover polo que, al haber tren, paré a considerar opciones. Así llegué a Monforte, faciendo un vivac surrealista ya que al ponese a orbayar tenía que tar cerca del tren.

De martes fixe trampa porque diba llover y garré tren de Monforte a Ponferrada, contando pasar el Puertu Payares a cambiu de no subir a Piedrafita do Cebreiro. Al final llovió mucho, nel puertu la Cruz de Ferro. Esti ye un puertu durísimu que exige tolos desarrollos que llevaba y poneme de pies también. Tien un tramín empedrau. Atopo cientos, yo que sé, miles, de peregrinos y, baxo la lluvia, parando a pedir indicaciones sobre como taba arriba, o bien dándoles a xente que les pedía n´inglés, a unos italianos col italianu de ver a Rossi, acabes entrando nel ambiente, sobre tou nel de los ciclistas. En León dí por terminada la escursión, entrando na plaza la catedral pola entrada del Oeste (calle Ancha) tal como me había imaxinao. Porque pa mi, no sé porqué, el puntu característicu de una ruta xacobea y e entrar a la Plaza la Catedral leonesa, y en sentíu contrariu.

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