Tuesday, October 27, 2009

Entre Nava e Infiestu

Ruta a pie con 35 km y 2.000 m de subida.

(Si alguien lo pide tengo el trac, lo que pasa ye que tien un par de vericuetos que habría que mejoralos)




La sierra Peñamayor, pa mi y pa muncha xente fue el primer sitiu onde facer actividaes de montaña, porque ta muy cerca. D´afechu tovía recuerdo dalgún regresu en bici dantescu, como la vez que recien estrenada la “Force 12” del mio hermanu, na seronda el '88, me agarró una tormenta con granizos como banzones de grandes tras haber intentao sin éxitu la subida a Les Praeres, que de aquella no tenía ni un solu tramu formigonau y llera tou un retu subila del tirón (bueno como faiga calor tovía lo ye). Otres veces volvimos cola pandilla del instituto (Noreña) a comprobar que la bici pola ñebe y el xelu no funciona nada bien.

La crónica de la ruta que va a continuación tien el motivu de la sorpresa agradable de haber atopao los senderos correspondientes a los “pr” navetos recién llimpiaos a desbrozadora, algo que, n´asturies, ye rarísimo y que convirtió una ruta que por improvisada taba destinada al fracasu, como me ocurrió fai una semana pala parte Llaviana, pa Fonbermeya, pues nuna ruta preciosa, de kilometraxe abundante, eso sí, fecha casi a la carrera porque los dias ya son mas cortos y pela mañana taba lloviendo.

Ba, tampoco hay que engañar al personal, la media montaña, si bien ye verdá que'l tema ye si los caminos tan o no en condiciones de pasar, pues tamien hay que decir que nesta zona tien problemas graves, ya que siempre se ven zones de monte baxu quemao, cada añu se ve alguna pista abierta a base de retroescavadora, y la verdá que entre to la zona ye un poco romería los fines de semana, cola antes pista y agora carretera de P. Miera a les Praeres casi con caravana y muchos grupos de “quads” (los que vi hoy la verdá bien agradables y prudentes). En fin, quédame la entgruga de si tendrá que ver que tean pa esa zona tan cotizaes les cabañes pa fin de semana con que tean los caminos cuidaos y si ye priemero la gallina o el güevu.

Bueno empiezo: el tema entamelu pensando sobre todo en facer kilómetros, una ruta estandar pienso que son 25 km con 1500 de desnivel. Como la parte que tenía pensao explorar llera la parte que se ve cuando se fai la subida de les Foces del Pendón, pues tracé la ruta suponiendo el iniciu en Fuensanta, y pa completar pues mirar a ver cuantos kilómetros sería pasar pala parte de Breza baxando desde la Collada Incosa hasta la carretera de Puente Miera a Les Praeres pa después dar la vuelta desde Breza poles propies Praeres y acabar faciendo les foces del Pendón, se supone que al añochecer, ya que taba a les 11 tovía al ordenador mirando el mapa.

En previsión de acabar a oscures aparqué en la aldea de La Corba, la verdá por error al agarrar el cruce en Fuensanta porque taba previsto parar en Cueva Alta. N'esti casu hubiera subido cerca ya de los pinares de la Sierra de Ques, en concreto pol camín, llanu, llamau “Camín de los Pilones”. Pero como aparqué en La Corva pues toa la subida fue mucho mas cerca el Rio Pendón, que cruzé en La Fogueraína, mucho mas guapo pero tamién mas lento porque ye un senderu de vaques, y hasta tuve que cruzar un prau cerrau de alambre, que siempre ye un poco palu andar pisando la pación... agarrando en El Collaín la pista aformigoná al acabala se ven marques del Pr creo que el 40, que sube hasta la cota 600 y llueu tuerce a la derecha pa les Foces. Así que nosotros pal llau contrariu, otra vez pa arrinba al topar otra pista aformigoná hasta Casielles y ¡la bomba! Atópase un senderu llanu a la cota 700, que se ve desde la subida de les Foces perfectamente porque a pesar de cruzar una ladera de monte baxu, casi tou cotolles, ta desbrozao un par de mentros a cada llau. Mas alante ta marcado como Pr tamién, a ver si miro como ye esti lio de Pr´s porque por lo que se ve aquí, y esto si que ye destacable, va por separao llimpiar los caminos y marcar los pr´s ¡que bien!

El senderu pr vuelve a metese pa les foces polo que toca por segunda vez cruzar una riega, y llueu subir al Picu Múa, al final con algo maleza pero bien. De aquí a la Collada Incosa ye un momento pero pa baxar a la carretera de Puente Miera a Praeres compliquelo demasiao por no dir pola pista principal y tocome la tercera riega nel llugar nomau como El Xabaliego, otra pérdida de tiempu mas que fixo baxar la media por debaxu los 5 km por hora, en total unes dos hores 40 minutos hasta Viforcos, onde hay buena fuente, y casi mil metros acumulaos de desnivel. Cruzamos la carretera y como un tiru pola caleya del Cantu Cerezaleu, pendiente de ver si hay atayu porque tengo acumulau media hora de retrasu. Pero el atayu no aparez, a pesar de tener marcao un recorridu teóricu nel Gps, así que decido facer la ruta entera y en una hora completo los 700 metros de desnivel hasta el Picu La Fuente, muy preocupau porque quedaben tres hores de luz escases, y la última parte de la subida fue lenta por culpa de les cotolles, muy molestes pero que se lleven bien porque son les primeres y últimes del día. Resten tovía tres kilómetros de cordaliar hasta Breza y llueu baxar hasta Fuensanta. El cordal por suerte diose muy bien, hay gran parte con un buen senderu y una fuente como diz el nome el picu, y ye muy guapu menos un cachu que taba quemau. El únicu error no haber fecho cumbre en el picu Tablazu y haber mantenío la altura (1050) a media ladera, pol sur, aunque aquí no perdí casi tiempu y fuí entreteníu y sin ñebla viendo el collau que separa la Sierra Peñamayor de el picu la Xamoca y el Cordal de Trapa.

Bueno pues tamos en Breza y hay que dai zapatu, hay un poco ñebla y bastante fame porque ya van casi cinco hores habiendo comío un puñau de castañes y una pera pequeña que atopé. Tampoco la baxada se me dió bien del todo, esos boscucos de acebu, al no tar bien marcao el camín, siempre se dan algo mal. Al llegar por fin la caleya no queda mas remediu que acelerar, lo que significa ya correr en serio, Les Praeres van en un plis y de ahí a Mayau Pastor exactamente un cuartu de hora, vente minutos contando la “parada” a agarrar agua, la mas llarga del día y eso porque la fuente echaba muy poco y había que rehidratase por culpa la mugor de tol día. Media hora mas hasta Collau Fornos, ya muy cansau y oscureciendo (van ya casi 30 km con dos mil de desnivel pa arriba y pa abaxu). Veo que se al coche en La Corva solo hay un kilómetro y debe haber camín porque se ve continuidá de cabañes y praos, pero ya ta oscuro y me cae media hora pa facer tres kilómetros baxando a la embotelladora y ya por la carretera, de noche pero polo menos sin pasar sed. Siete hores pa 35 kilómetros totalmente inesperaos cien por cien de montaña, onde me quedó demostrao que esta zona que solemos recorrer en bici u otros vehículos a motor, diendo “polo segao” o meyor dicho polo rozao, ye tamién muy guapo pa caminar.

No comments: