Tuesday, October 20, 2009

Una de Bikeparks

Tal como dixe na entrada anterior, el tema los bikeparks merez comentariu aparte, y como esti añu dase la casualidá de que acabé visitando tos los que son referencia na península (La Pinilla, Manzaneda, La Molina, Grandvalira, Valnord y Les Gets) pues parez que me animo a valoralos, por orden cronolóxicu de les visites.

La Pinilla (Segovia).
Al tar cerca Madrid siempre va tener asegurao públicu abundante. No ye que tea mal pero creo que ye mas floju que los demás que visité. El descenso onde se faen les competiciones (copa de España etc) ta muy bien trazau y completu, por lo tanto eso ya vale pa que uno que compita vaiga entrenar, pero el restu del bikepark en cuanto se y dan un par de vueltes a cada baxada (cosa que lleva media mañana) ya no apurre gran cosa, además tien muy pocos saltos (en concreto los dos del circuito de descensu y dos mesetes al final). Que yo sepa no tien un recorriu pa facer con bici de rally, y una cosa que me preocupó ye que no hay serviciu médicu, hay un socorrista que ye muy amable pero no médicu ni ambulancia.

Manzaneda (Orense).
Aunque ta cerca pa gallegos y asturianos, lleva demasiau tiempu dir, porque de O Barco a la estación tardase tres cuartos de hora. Como estación de esquí debe ser una calamidá teniendo en cuenta la altura máxima (1700) y que no hay montañes altes alredeor. Pero como la inversión en lo que ye el complexu de la estación debió ser fuerte, pues el bikepark y restu de actividaes veraniegues se ve que tan fuertes.
Pa entrenar descensos de competición ta genial, con bastante mas variedá que el anterior, son 5 descensos bien diferenciaos: fácil, con saltos, con maderes, con curves enlazaes y dificil. Yo creo que pa cualquiera que compita dir un fin de semana polo menos al añu (nel dia no merez la pena tantu viaxe) y pa los que no compitan pero tengan o bien bici de descensu o moral alta pues polo menos dir a conocelo. El forfait ye baratu y no ye dificil atopar onde dormir sin molestar ya sea en furgoneta o vivaqueando. El hotel de la estación ye una buena opción tamién.

Hay terren pa pedalear de sobra con bici de rally (pistes anches) o de carretera. Sin embargo, el únicu circuitu que ta pensau pa bicis con 3 platos ye una sosez sin trabayar, una pista existente con alguna flecha pa orientase. Creo que ta marcau como recorriu “enduro” pero como mucho merez la pena facelu antes de la parada de la hora la xinta.

Les Gets
Les Gets en si no me pareció gran cosa pa la bici de descensu. De pasar tanta xente los circuitos tan llenos de rizaos y lo único que se mantién son los peraltes fechos con máquines, casi tos los recorrios son sucesiones de peraltes mas o menos enlazaos.
Los recorrios de rally de la propia estación, dos circuitos uno a cada lao de la carretera, son sensacionales, trabayadísimos y super-técnicos, pero lo meyor de todo no ye la estación en sí, en realidá, ninguna de les 8 o 9 estaciones que componen el dominiu me parecieron nada excepcional, sino el conjuntu de toes que ye monstruosu, como queda de relieve faciendo la super-vueltona “tour des portes du soleil” con una bici de 3 platos y pedaleando mucho, donde se puen atopar absolutamente de todo y pa tos los gustos y tipos de bici. En munches ocasiones los tramos de enlace entre estación y estación, senderos existentes independientemente de los resorts y llenos de caminantes, son de tanta calidá o mas que los descensos construíos. En total deben ser como 500 km de senderos balizaos, con una media de 2 remontes por estación. Lo dicho, monstruoso.

La Molina (Girona)
Bikepark menos conocíu de lo que se merez, ye bastante mas grande que Manzaneda y tien mas variedá que aquel: un descensu “verde” muy rápidu y uno “panorámicu” que hay que dar bastantes pedales. El descensu de competición ye también muy buenu pero eso sí muy largu. En cuestión de saltos y estructures ta muy bien trabayau. Los circuitos de rally son sin embargo muy poca cosa, por lo que val mas si se va con una bici polivalente dir a facer rutes por otros llugares de la Cerdaña (como la que narro na entrada anterior).

Grandvalira.
Esti bikepark andorranu ye sin duda el meyor de tos pa entrenar descensos, un solu día rodando y se nota la mejoría nel pilotaxe. Mejor y mayor incluso que La Molina. Un 10 al trabayu del diseñador, Oscar Saiz, por trazar unos recorrios claramente diferenciaos que faen un conjuntu completu eso sí, siempre con bici de descensu. Prácticamente con una bici que no sea específica no hay nada que facer, y además los alrededores son... en fin, no muy allá, remontes por tolos laos y poca poca naturaleza. Marmotes si que hay muches.

Valnord.
Los descensos donde se concentra la actividá a lo llargo del día, na mi opinión, no son ni con mucho merecedores del éxitu de la estación. Hasta el copa del mundo me pareció poca cosa, a pesar de los grandes escalones que tien, el desnivel ye floju y en general no ye muy buenu pa entrenar. Lo demás ye facilón y monótono. Creo que la xente que va a Valnord ye xente menos interesada en la parte deportiva del tema que en la lúdica, como se ve tando na parte de restauración, que siempre ta llena incluso aunque no sea la hora de comer. En ningún otru bikepark vi tanta xente parándose a comer sentao sin prisa (yo suelo comer subíu nel remonte pa no perder ni una baxada, si tengo el dia con paciencia igual agarro algo na furgoneta, pero parar lo mínimo).
Los circuitos de rally tan bien pero el que ye interesante tien una dureza descomunal lo que fai que casi nadie vaiga por él, no suel haber ni rodaes.
En general el bikepark tendría un suspenso de no ser por los circuitos que xunen la estación de esquí con La Massana (el Route 66 sobre todo), con sus 700 m de desnivel. Solo esi descenso merez la pena realmente, el viaje y el riesgu de mancase en Andorra, fuera del espaciu UE, una auténtica putada incluso pagando el seguro de la estación.

La mi conclusión ye que los bikeparks de España y Andorra tan bien siempre y cuando interese la competicion y/o se disponga de una bici de descensu. Pienso que al menos la mitá de los esfuerzos en facer un bikepark teníen que tar dedicaos a xente que no tenga bici de descensu pero si interés en el usu deportivu de la bici cuesta abaxu: ¿onde tan les trialeres difíciles o los single-trac técnicos? De otra manera pienso que se va detrás de la moda en lugar de delante, con lo que el éxitu futuru de la actividá pue tar en peligru.

En realidá parte de el camín que sugiero ya ta siendo andau, no hay mas que fijase en que les modernes bicis de descenso son mucho menos pesaes y mucho mas pedaleables que les de fai años. Pero pienso que hay que asumir que un usuariu no competitivu de bicicleta de montaña debería poder ir a un bikepark con la misma bici que use día a día pa dir de escursión, como mucho cambiando les cubiertes por unes de descensu, porque el casu ye que les sensaciones en sobre una bici de descenso son exactamente les mismes que sobre una menos descendedora siempre y cuando el circuito sea el apropiau pa cada una de elles, una pescadilla que se muerde la cola.

Hala y paro ya que esto parez una columna de opinión del economist.

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