Wednesday, June 08, 2011

Allgäuer Alpen y Zugspitze

De Garmisch


Como resultao de dir a acompañar y sofitar la participación de cuatro coyacios ena Trans Germany 2011, pude tener tres xornaes pa dir viendo esta parte ya bien alexá de los Alpes.

La actividá quedome dividia en dos llugares: alrededores de Oberstdorf y la zona del Zugspitze, con dos días cada uno. Por el medio llovió a cántaros, así que con mantener la ropa seca y mas o menos límpia fue suficiente.
La ruta mas importante fue la primera, de lunes. Tras calentar por los alrededores de Sonthofen, subí a Oberstdorf por una senda ciclo-turista fluvial de gran anchura y muchísimes bicis, también alguna eléctrica que cuesta mantener a raya. Tras fotografiar el trampolín de saltos d'esquí, seguí subiendo pol mismu riu hasta Spielmansau, por una carreterina cuyu usu ta limitau, donde atopamos la “marca” del pasu de caballos. Mas adelante ya vi que el responsable era el noble bruto que tiraba de un carro tradicional, turisticu por supuesto, que baxaba del chalé de Spielmansau cargau de xente. Tras cargar agua en la fuente al pie de les diferentes terrazes del chalé, continué ruta por la pista que al poco se acabó, pa dar pasu a un senderu prácticamente inciclable, pero balizau con les marques de “Via Alpina”, ruta que figuraba en el mapa 200000 general del tirol que me servia de orientación. Esti senderu era previsible que no tuviera autorizau pa baxalu en bici, así que dao que había recientes marques de mantenimientu (fesoria), traté de ir recordando como se decía “non ví que hubiera señales que prohibieran dir en bici” o bien “en realidá la bici la llevo tol ratu a llombu” en inglés, por si el guarda tenía a bien aceptar explicaciones, encima en llingua foriata.
En fin, la subida a la cabaña (cabañona, ye mayor quel refuxu Urriellu) Kempter, o sea Kempter Hutte, ye espectacular, con algunos pasos protexios con cable y con bastantes lápides y recuerdos a montañeros fallecios, aunque sospecho que por causes diverses relacionanes o no cola montaña. De la Hutte al collau que da la parte austriaca ye un plis: el collau Mädalejoch a 1973. Cinco la tarde, bocata de atún, ropa a secar y reflexión meta-física sobre la situación, tiempos y posibles dificultaes. La suma de factores a tener en cuenta sale positiva, mas que nada porque en Sonthofen me esperen provistos de furgo con GPS y mantengo cobertura, así que voy baxando, trialeando a veces y otres muches cargando con la ligera montura de material orgánicu que me acompaña en esta ocasión. La verdá que portar una bici de 9 kilos, en especial si como la mia tien muchu sitiu pa apoyar l'hombru y encima redondeao, ye muy diferente y apenes dificulta la marcha. La parte austriaca no parez estar tan “refalfiada” en cuanto a mantenimientu, por lo que no me preocupo mucho de que la ruta estea “verboten”. Finalmente la senda se convierte en pista, con una garganta espectacular que se ve en les fotos. La pista lleva a Holzgau (Folgau pa memorizar), y dao que el regresu en sentidu horariu no lu vi asegurau, y que amenazaba tormenta, lu fixe en sentidu inversu, unos buenos 80 km, que la bici de carreres de devoró sin contemplaciones, pasando aunque por carretera por llugares perguapos como la estación nórdica de Tannheim, donte atopé la carretera empapada por la nube que había caído poco antes, o el propiu Bad Oberdorf. Hora de llegada, casi las 9.

Al día siguiente, a las 11 otra vez encima la bici, objetivo, Rohrmoos, a poder ser en travesía circular . Rohrmoss ye un montaje parecíu a Spielmansau, están marcaes multitú de rutes tanto de bici como pa andar. Esí día no libré la tormenta y me tuve que atechar casi dos hores baxo l´aleru de una casería (donde no había nadie, no sé porqué). De la casería (en la carretera del pasu de Riedbergpass) fixe algo de escursión pel monte, d´afechu casi subo un monte muy balizau llamau Piesenkopf, pero la lluvia volvió a arreciar y tuve que buscar la baxada en una mayá que me vi obligau a atravesar pisando la pación, -en terrenu de llamuerga, por cierto-, ya que el senderu no había manera atopalu. Allí, aunque allí tamos nel Allgäu, taba paisano segando paniegues cola máquina segar, vestiu de tirolés hasta el sombreru. Curiosamente taba un neñu ayudando cola gadaña. Dao que yos estaba pisando el pastu, no fixe muncho por buscar conversación ni techu, y me conformé con que non me dixeren na. A partir de la mayada, atopé otra trialera preciosa (trac pendiente de colgar) que pensé que me llevaría ya a Rohrmoss, pero en cambiu me devolvió a la misma carretera, pero pasando por una casería de vaques pardes (Braunvieh), increíblemente seleccionaes ya que vi separaos dos rebaños de xates y nuvilles exactamente del mismu tamañu. Les ratines d'esta parte de Baviera, el Allgäu, son vaques hoy en día muy evolucionaes, tanto ye así que, de no ser pol pelu del color de la estraza, pensaría un que son vaques pintes, pues tienen el pelo corto y la cabeza, descornada en tos los casos, mas pequeña y casi sin pelu nes oreyes. Tampoco son tan simpátiques como les nueses o les llioneses, pero taben prácticamente toes al pastiu, incluso esi día que llovió a cantaraes, y vese buen nivel de vida. La maquinaria ye bastante ruina aunque bien conservada, posiblemente l'afayadiza, lo que contribuye a dar a les caseríes un aspeutu como de llibru infantil. Ena que aparé, s'ufierta venta directa de diferentes productos llacteos. Al igual que n'otros lugares de alpes o pirineos, tampoco se podría decir que exista una simbiosis perfecta ente el mundu del campu y la industria turistica, pero vese que lo intenten: Esquí en Oberstdorf onde tan balizaes rutes de branu que pasen por una casería que ufierta productos en venta direuta. Son dos tipos de baliza. Una, la de la senda fluvial, ye de tipu mas urbanu y consiste en una felecha mas llarga. La de les rutes de montaña ye mas pequeña pero, en xeneral, en ambes destaca el llugar o localidá al que mos dirixe, dexando en llugar secundariu la numeración al que pertenez el senderu. Ena ruta fluvial, siempre atopamos señales que te manden pa Oberstdorf o pa Sonthofen, destinos finales, pero en les del monte el topónimo corresponde al llugar inmediatu, no al de destino. Esto fai que seya mas dificil orientase, si solo disponemos de un mapa xeneral, pero a la vez fai que tomen importancia les caseríes y llugares de la ruta, aparte de que la señalización, tanto pola su forma como por el contenidu, forma parte tantu de la señalización llocal como de la orientada a los montañeros.

Una vez mas, tomé la opción asfaltada antes que la corta pa pasar por fin por Rohrmoos. Desde Austria, ye una carretera de usu limitau que envede ser un coyau ye una especie de brecha con un pasillín llanu en la parte superior, todo muy turístico ello.

Tocáronmos unos días con sol picantón pela mañana, darreu de ñublu y a vegaes tormenta pela tarde. El miercoles orbayó tol día, y taba ente fresco y frio.

El xueves pela tarde otra vez tiempu llibre. Leermos, ena parte austriaca, al pie del Zugspitze que tuvo la boina puesta tol día. Ruta de media montaña por tanto. Justo al sur del techu de Germania, subiendo por una estación d´esquí, se pasa por un coyau que separa de la montaña que corresponde a Telfs, en la carretera de Innsbruck. Ruta por tanto circular alredeor de esta montaña. El pasu, super-turísticu, en la parte de Leermos (Ehrwald en realidá) la xente sube en remonte y ena contraria en coche hasta Tillfuss. Todo eso ye el accesu por la cara facil del Zugspitze, la cara del glaciar. Pero el día deparaba mas sorpreses que un monótonu regresu por carretera: llegando a Telfs, hay que baxar bastante, unos 500 mts, y envede por carretera, ta balizao un senderu que se mente por un barranco, faciendo zetas. Posiblemente tea regulao pa les bicis, pero a partir de media baxada está muy rodao, y con multitú de variantes. Telfs no ye un sitiu turísticu ni muy guapu, pero desconozco a que se dediquen. Queda el Fernpass, donde me atopé con un tramu de la Via Claudia Augusta, incluida una venta en plena subida, tremenda. La ruta tien varies variantes y a mi tocome una con subida casi trialera, tremenda y recomendada enes balizes pa la bici. El Fernpass ye un pasu importante, al menos viendo los túneles que tienen montaos, y en la parte superior hay un montón de variantes por ambos laos, con un par de llagos (-see pa ellos) y variedá de senderos donde se ven permanentemente marques de bicis. Forzando un poco (acabé otra vez al oscurecer) atopé algún senderu buenu, alrededor del llagu, así como una baxada excesivamente dificil incluso caminando y algún tramu que tuve que conectar pola carretera xeneral, muy peligrosa pal ciclista.

El Zugspitze ye un monte muy guapu, que apenes se dexó ver, únicamente el viernes pela mañana. Sobreesplotau como ta de teleféricos y trenes cremallera, no se me arregló ni siguiera acercame a ver el glaciar, teniendo que conformame en Garmish con visitar el pueblu y subir corriendo al monte que teníamos encima el camping-aparcamientu, que tamién tien remonte. Dao que allí me agarró una nueva tormenta (descargó justo al bajar), se ve que forzar mas aún hubieran sido ganes de armala.

Dexo pendiente enllazar la crónica de los compañeros en la Trans-Germany “zweitausend elf” una gran carrera, así como les sus fotos.

Pa los que quieran saber mas, n'esti foru hay una descripción del Allgäuer Alpen
http://www.sistemacentral.net/foro/viewtopic.php?t=6180

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