Wednesday, June 08, 2011

La mi Trek 970 Singletrack, 1992

De Mi Trek 970


Déxovos cola pequeña galería (tenéis que calcar) de la mi Trek 970, en el su estau mas o menos orixinal. Ta mercada nun "trocatlón", a donde llegó muy mal mantenida pero con mucho menos usu del que aparentaba, estando impecables los rodamientos principales, que desmonté a fondo.

Esta bici destacaba pola su relación calidá-preciu (unes 130 mil pesetes), pero no era apreciada pa competición debido no tanto a que objetivamente fuera una bici lenta como a que, de serie, la bici ta preparada pa un usu ciclo-turista, pues cuenta con toes les rosques necesaries y alguna no necesaria también. En cuanto a geometría, pa competicion sobra-i mediu centímetro de vaines (mide 43), pero, en contra de lo que predicaben les revistes de la época, el restu ye correcto, en especial la angulación de dirección y asientu (71º y 73º). La potencia Matrix (que monto actualmente, una vez restaurada), ta angulada hacia arriba, pero debido a lo corto de la forcá la posición ye idéntica a la de la mi bici de carreres.

El principal motivu pol que aprecio la bici ye pola construcción del cuadru en base a tubos de acero cromoly True Temper, xunios con unos racores sobrios pero muy bien diseñaos, en especial el de sillín que ye espectacular. Ignoro el pesu del cuadru sueltu, pero evidéntemente, viendo el de la bici completa (sub-12 con forcá ríxida y los pedales de la foto), está mas que bien.

La bici considérola una semi-clásica debido a que cuenta ya con dirección 1 1/8", mandos Rapid Fire plus y de serie venía con SPD. Yo soy usuariu de Time y a falta de un pedal de la época monté el mas cásicu de los pares que tengo.

Capítulo aparte merez la forcá: esta bici ye reconocía por venir de serie con una Tange Big Fork. Sin embargo yo diría que esa forcá ye excesiva tanto en rigidez como en medides. No tuve oportunidá de medir dicha forća, pero toi casi seguru de que-i sobra al menos un centímetro pa que la bici recobre la geometría cola que fue diseñada, y que consta el el catálogo.

En cuanto a funcionamientu, forcá aparte, ye perfectu. No ye una bici agresiva baxando, pero, salvo porque ye excesivamente ríxida, defiéndese. En cambiu, pa tiraes llargues, de 4 o mas hores, ye mucho mas cómoda que lo que sería una bici de competición, ya que la estabilidá de la bici ye mas propia de una bici con rueda 28" que de 26". El triple platu solo ye posible facelu funcioar correctamente con un eje mas llargu del que admiten les mis rodilles. Pa colmo, cuando el cambiu a platu pequeñu funciona correctamente, tien una exagerada tendencia a "chupar cadena". Esi ye el motivu por el cual, al mercar una bici d'esta época, ye fundamental revisar el puntu onde el cuadru pue llegar a tar dañau polos sucesivos chupazos.


Actualmente, la forcá ta camudada por una Spinner Fork ríxida de 40 cm, colo cual la bici sube infinitamente meyor y, lo que ye mas sorprendente, baja mas rápido y segura ya que la Mogul, a pesar de tar como nueva y bien ajustada, símplemente dificulta bajar. La otra modificación grave ye el cambiu del exe orixinal por un UN42 de cartuchu, de 118 mm (6-8 mas cortu que'l orixinal). Comentar que la caxa pedalier ye americana, de 72 mm, lo que no fue problema pa instalar un cartuchu estandar de 68, debio a la redundancia del diseñu del mismu, símplemente eliminando con un esmeril rotativu (5 minutos) el reborde de acero que fai tope nel llau derechu. La "cazoleta izda" que uso ye de pĺástico, y ella misma evita que se mueva el cartuchu, sin necesidá de fija-rosques. El sillín de la foto ye Avocet, ya que la bici la compré con un Flite. Los cierres de ruedes y sillín también los cambié por otros, lo más claśico que pude, ya que son un peligru y se abren bajando fuerte.

La bici la toi usando intensivamente, hasta 7 hores, únicamente procuro que no se moje ni embarre mucho. El cambiu 3x7 funciona estupendamente (salvo lo comentao de poner platu pequeñu), frena como un camión gracies al potenciador de maneta y zapates XTR y sobre todo ye agradable y rápida de usar. Quizá la única limitación ye que pese a la reducción de eje pedalier, el factor Q sigue siendo un pelo altu pa mi (160 mm), lo que xunio a que la bici trae 175 mm de biela ¡en una talla S! me limiten un poco en salides realmente llargues, pues temo lesioname. Desde el mi puntu de vista, ye una bici de funcionamientu modernu, y sin embargo una auténtica clásica.

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