Thursday, March 02, 2006

Entrenamientos pal ciclo cross (2)

(cross 3)
13 Diciembre, 2004
Ya tamos metíos en percal: estes son unes notes pa que los que non tengais otra cosa meyor prepareis estes últimes selmanes de entrenamientu enantes de lo meyor de la temporada: o sea, a partir de agora. Y el que tenga algo meyor, que lo asoleye, que de xuru que mos ponemos tos a pegar blincos de contentos.
INDIZ
1.-REPASAMOS2.-PLANTEAMIENTU3.-UN EXEMPLU PA CONVENCEVOS4.-CONCRETAMOS5.-UN EXÉMPLU COMO PA UN XUBENIL O UN MASTER DE NIVEL MEDIU.6.-DELLES REFLEXIONES
1.-REPASAMOS:
Recordaivos que lo dexamos en unes notes muy xenerales sobre el esquema que se tenía que siguir pa facer un planucu de entrenamientos enfocau a la temporada de cross.
L´oxetivu de aquelles notes llera que vos organizarais pa llegar a la parte “dura” de la temporada (a partir de agora), con una base formada que vos permitiere facer unes carreres guapes (campeonatu de asturies o d´españa).
Por desgracia ya vi que munchos tais ya metíos en una dinámica de “carrera-descansu-carrera” que lo mas fácil ye que vos faiga dir a menos (o como muncho mantenevos) de aquí a que acabe la temporada: totalmente aconseyable paravos a chai un vistazu a los entrenamientos que haigais realizao pa ver que ye lo que vos conbién agora.
En cambiu, algunos de vosotros tovía se ve que vos queda muncho pa tar a tope, que sois los que podíeis aprobechar estes notes.
PA LLÁ VaaaAAAMOOOOS:
2.-PLANTEAMIENTUPa diseñar un plan de entrenamientos fai falta contar con ayuda cualificá. La titulación afayadiza sedría INEF, pero por desgracia no siempre ye posible contar con un técnicu avezau en ciclocross.
En tou casu, enantes de facei casu a dalguna receta que seya sospechosamente simplista, aconséyovos chai un vistazu en cualquier biblioteca pública (les de Xixón son la bomba) a un llibru especializau n´entrenamientos. Los artículos de les revistes tan bien pero non son lo bastante llargos como pa esplicar to lo complejo que ye el determinar, sobre todo, les fases más específique de la preparación.
Po lo tantu, como yo tampoco toi cualificau (y la información que tengo non me pertenez) limitareme a volver a aconseyavos buenes lectures (los mis preferíos son “los del Verdugo”) y a facer unes observaciones de la mi cosecha y de les mis entrugues a xente que de verdá controla.
PREPARACIÓN ESPECÍFICA PA LA BICI DE CROSS:
De momento, decir que cuando se fai un plan de entrenamientu, hay que diferenciar entre entrenamientos orientaos a mejorar (sin querer facer un dicionariu ¿eh?): la fuercia, la resistencia de les articulaciones, la resistencia muscular, los diferentes metabolismos, la eficacia cardiorespiratoria y la adaptación de tipu neurológicu al mediu (nesti casu, pedalear sobre una bici de cross) y algunes coses mas que fijo que ni me acuerdo (y esto solo en la parte física, llueu ta la técnica, táctica...) Toes tan relacionaes, pero hay que analizales dixebraes pa poder facer un plan orientau a la competición.
Tradicionalmente, considérase que el factor que limita el rendimientu ye la efectividá del sistema encargau de proporcionar oxígeno a los músculos, por lo que muches veces céntrase el entrenamientu casi na mas que en el entrenamientu “cardio-respiratoriu”, usando un pulsómetru. Tos los programas de entrenamientu planifiquen les cargues de trabayu de manera que produzcan el efectu deseau (adaptación) nel momentu que se haiga planificao.
Al facer mas intensu esti método, pa aumentar mas y mas la carga, y por tanto, el efeutu, inventáronse los métodos de entrenamientu fraccionaos, o sea, a cachos. Así surgieron les famoses SERIES, les cuales en un 99% de los casos, si falamos de ciclismo, tan orientaes exclusivamente a la mejora a nivel cardiovascular, aunque, inevitablemente, tienen un efectu en los músculos que faen trabayar el corazón, así como a los metabolismos usaos etc…
En concretu, el facer munchu ejerciciu onde el corazón te bombeando a ritmos “aeróbicos” va facer que el corazón se ensanche, y por eso baxen les pulsacioes en reposu, y tamién va facer bombee mas volumen de sangre (y de oxíxenu).Por el contrariu, un entrenamientu a ritmos muy altos fae que el corazón se faiga mas fuerte (engrosamientu de les sus paredes), po lo que ye capaz a rendir mas tiempu a altísimes pulsaciones.
Teniendo en cuenta que cada corazón ye diferente de otrru:
EL ENTRENAMIETU, N´ESPECIAL EL “CARDIO-RESPIRATORIU” TIEN QUE TAR ORIENTAU POR UNA PERSONA COMPETENTE, Y BASAU EN UNA PRUEBA DE ESFUERCIU FECHA POR MÉDICU DEPORTIVU
Nota mía: el restu de factores entrenables son muncho menos delicaes y ehí si que se pue trabayar “por llibre”, siempre con un pocu de prudencia: pesu corporal, técnica, adaptación al mediu inclusu la fuercia pues trabayales siguiendo ritmos y pautes que podeis marcales vosotros mismos ensin grandes problemas (coses peores se vieron).
Una vez analizaes por separao toes estes capacidaes, hay que facer un plan onde ten consideraos diferentes métodos pa optimizar les cualidaes nombraes anteriormente. Estos métodos son una serie de actividaes que les tenemos que planificar con estos criterios:
-que te mole faceles (o po lo menos que encuentres alguna compensación pa feles).-que les puedas integrar en la tu vida diaria sin fastidiate la misma (la vida).-que sean coherentes con el momentu de la vida deportiva en la que tes.-que causen el efecto deseau en el momento deseau.
No que me voy centrar ye en meyorar el rendimientu entre les hores empleaes y el rendimientu en carrera., sobre todo a efectos de xente que solo tenemos unes poques hores a la selmana.
Por eso, podemos tener un plan de entrenamientu onde se mejore:
-La fuerza principalmente en gimnasiu y caminando pel monte. Con la bici de montaña, en desarrollos cortos, también se mejora la fuerza.-La resistencia caminando pel monte y corriendo. Saliendo en bici los fines de selmana.-La resistencia aeróbica corriendo (senderos de tierra los mejores). Les carreres secundaries hay que usales como entrenamientu cardio-respiratoriu. Estes son buenes maneres de completar un entrenamientu incompletu con la bici normal.-El pesu corporar (principalmente disminuyendo la candidá de grasa supérflua con entrenamientos perllargos o directamente pasando fame).-La adaptación al mediu en velódromo y en circuitu. Si escogemos bien los recorríos en los entrenamientu normales con bici, tendremos una buena adaptación al mediu sin malgastar el tiempu.
Además de tener unos métodos pa meyorar cada facultá, tamién hay que tener en cuenta que los ciclos que nos van proporcionar la adaptación son diferentes: un exémplu muy claru ye el pesu corporal, que hay que adaptalu con unes semanes de adelantu ya que nes últimes selmanes de los planes si pasamos fame no hay manera entrenar fuerte.
3.-UN EXÉMPLU PA CONVENCEVOS.Pondrevos un exemplu: uno de los deportistas que meyor vi entrenar ye el gran Rufino Torga. El su sistema venía condicionau por una actividá física muy fuerte día a día, marcada por el su trabayu. Entós, el su métodu de entrenamientu consistía, al llegar lo duro de la temporada, principalmentre en entrenar un poco antes de la xinta, pero a un ritmo impresionante, a ritmo de competición, ye decir, 100% específico. Si vos dais cuenta, el su entrenamientu tenía tos los elementos, si considerais que igual quemaba diariamente 5 o 6 mil caloríes.Po lo tanto, al analizar la su carga de trabayu, la parte con bicicleta representaba menos de la tercera parte, en el meyor de los casos.N´otres ocasiones, facía un entrenamientu con mas bici, pero el rendimientu apenes cambiaba llueu en les carreres.
En cambiu, un entrenamientu basau en la carretera, en especial subiendo munchos puertos, no se parece en nada al esfuerzu de una carrera de cross (aunque ta claro que un “machaca” muy grande con la bici de carretera nunca lo va facer mal con la de cross, pero será a costa de entrenar muches mas hores, entre un 50% y un 100% mas).
4.-CONCRETAMOS.
Vamos desplicar un poco como ye como se tien que facer pa sacar unes tables de entrenamientu mas o menos curioses.
-Un poco valorao lo que tenemos que trabayar (estau actual nel que tais), así como la disponibilidá de tiempu y los antecedentes (lo que tais acostumbraos a entrenar), empezamos a encajar nuna tablina lo que vamos trabayar. Yo siempre empiezo con les hores totales: pal ejémplu de equí abaxo lo máximo son 12 hores semanales. (Los pros pasen de les 30, valla caña).
-Los métodos que vamos emplear: nel exémplu na mas que se pon MONTANBAI, CARRETERA CON LA BICI DE CROSS y EXERCICIOS A PATA. Sin embargu, pa los que tengais la desgracia de tener que entrenar po la noche, sugiero cambiar dellos entrenamientos por la siguiente secuencia: bici en velódromo hasta que vos fartuqueis (max 1h), carrera continua a pie de 20-25 minutos y acabar con un pocu ximnasiu, pero sin matase: efectivo 100% y muy malo pa “la tiesta”, sobre to si lo teneis que facer solos y en parte a oscures. De esta manera podeis trabayar toes les capacidaes como si entrenareis munchu mas tiempu en bici.
Otra alternativa ye salir con la xente del “Ciclos Jogar”, menos efectivo pero muncho mas divertío.
-Y así vamos encaxando dellos ejercicios pa meyorar les capacidaes que puse nel apartau 2, siguiendo les normes básiques que ya teníeis que conocer: un mínimo de 3 sesiones pa lo que se quier meyorar, una sesion pa lo que se quier manter, unos ciclos y unos tiempor pa conseguir les adaptaciones (o supercompensaciones nel su casu) nel momento deseau.
-Muy importante cuando falamos de unes carreres tan intenses como el ciclo-cross ye analizar un poco el esfuerciu que se fai en les carreres y tenelu en cuenta pa integralu en el conjuntu de la carga semanal. Pa eso suel ser necesario non llegar a toes les carreres en estau de descansu (sino fijaivos en to lo que entrenen los pros enantes de les carreres), así como facer un rodaje dempués de les carreres.
-Pulsómetru: ye muy importante tenelu (y muy barato). Pero pa facei casu enantes teníeis que haber fecho una buena prueba esfuerciu onde vos determinaren los umbrales. En tou casu, sepais o non los vuestros humbrales, hay que aprender a “sentir” la intensidá del esfuerciu, a reconocer los síntomas y llueu comprobar que les sensaciones se corresponden con lo que pon el patatómetro (y si non coincide, mirar los motivos: deshidratación, técnica deficiente, tamos malos, tamos percansaos o apaxaraos, tamos falando, fai munchu fríu o tamos, símplemente, arreventaos…). Tamién recordavos la importancia de la técnica del pedaleo y de la respiración: non to son les pulsaciones, lo principal ye que la bici (y el que va encima) vaigan rápidu.
-Diseñu de les sesiones: Aquí cada uno va escoyer un poco en función de lo que i preste, de onde quiera rendir bien…yo pa ciclocross non suelo facer subides llarges na mas que al principiu de la preparación (octubre y principiu de noviembre), dexando pa la parte buena casi siempre entrenamientu por “caleya”, porque non fai tantu friu, pero casi tou llanu o con repechos curtios. En circuitu casi non se entrena a non ser que faiga falta unes series muy específiques, que entós tengo un circuitu al llau de casa, pero hay años que nin lu toco y otros un día na mas (que duro, series de 4*10 min en circuitu de prau…). Otres veces fai falta partir en dos sesiones el trabayu (mañana y tarde), ye to cosa de dir encaxando el trabayu nuna tabla.Non olvidar que nel mes de diciembre hay que facer algúna sesión “perllarga” pa mantener el trabayu de los meses anteriores, igual pasa con el trabayu de “fuercia”.Casi tou el trabayu sobre la bici va ser en posición de “sentau”, que ye como se va mayormente en ciclo-X. Non olvideis la posición na bici y la técnica de pedaliar.
5.-EXEMPLU COMO PA UN XUBENIL O UN MASTER MEDIU
¡esto ye pa que i cheis una gueyada, non pa siguilo al pié de la lletra. Son del añu pasau y dalgún del foru ya los conoz.
Entrenamientos personalizados para xxxxxx xxxxxx 18 añosJUVENIL 2º AÑO2ª parte de la temporada de ciclo X. (15 diciembre al 11 de enero)Microciclo 1: acumulación: capacidad aeróbica y fuerza-resistencia.DÍA 15 descansoDÍA 16 2 horas rodaje ciclo-cross, caleyes y carrtera, ritmo suave.DÍA 17 1,5 horas btt, con cuestas muy duras, sentado y sin jadear (ritmo medio)DÍA 18 2,5 horas a ritmo, sin sufrir, con algún repecho de 15segundos fuerte improvisado.DÍA 19 1h btt, suave, con cuestas.DÍA 20 3 h 30 min carretera, casi llano y sin sufrir, bebiendo y comiendo pero sin chachara.DÍA 21 1 hora rodaje + carrera +45 min rodaje=2,5 horasTotal 12 horasMicrociclo 2: acumulación: capacidad aeróbica y fuerza resistenciaDÍA 22 descansoDÍA 23 día de Btt medio, hacer 1h 45 min +trote 10 min +series cuesta 10 s (corriendo sin forzar mucho) . Estas serires de fuerza-resistencia pueden ser en escaleras, o con la bici yendo sentado también vale..DÍA 24 día de rodaje a lo tremendo, 3 horas 15 min, sin forzar, mas bien llano y bebiendo mucha agua. Madrugar que luego está lleno borrachos.DÍA 25 día duro de btt, sudando y forzando un poco la máquina. 2 hDÍA 26 rodaje btt más bien llano, a molinillo y sin forzar. 1hDÍA 27 Rodaje carretera en grupeta, fozando un poco a cachos. 2 h. Poca charla y respirar hondo.DÍA 28 1 h calentamiento, carrera y 30 min rodillo: 2h 15 min.Total, 12hMicrociclo 3: transformación: capacidad anaeróbica-intensa y fuerza explosiva.DÍA 29 descansoDÍA 30 1 15 min carretera, con dos tramos de 5 min fuertecillo, sin sufrir.DÍA 31 2 h btt, a ritmo de sudar pero sin sufrir. Si puedes un poco de rodillo por la mañana, y después de la bici unas series de fuerza de 10x10 segundos corriendo (rápido) o de 5x20 s con la bici sentado a 45 rpm.DÍA 1 2h carretera con 4 subidas como Valdesoto (5 min) o similar (no puntuables), a ritmo fuerte.DÍA 2 btt suave, 1 h 15 min.DÍA 3 carretera 2 h 30 min, en grupeta, sin puertos, sin excesos+ alguna serie explosiva por ejemplo 10 segundos en escaleras (a pie) x 6 o 7 repeticiones (cuidado con hacerse daño)DÍA 4 simulacros de competición: 1 h 30 min total. (seguramente dos series de 20 min+calentamiento y enfriamiento). A ritmo deseado, sin exagerar pero sufriendo bien.Total,11 hMicrociclo 4: realización: fuerza explosiva y preparación para la carrera.DÍA 5 1 h carretera muy suave o rodillo.DÍA 6 competición “B”, forzar 15 min al ritmo deseado y aflojar el resto.: total 1 h 30 min.DÍA 7 rodillo, estiramientos y quizá 30 min btt con cuestas, sin forzar: total 1 h. Mucho descanso.DÍA 8 1 h 30 min carretera, con tramos a rimo fuerte, algun esprit serio por ejemplo 3 de 45 segundos a bloque.DÍA 9 1 h 30 min con tramos a ritmo fuerte, también incluir los esprints de 45 “ a bloque, 3 o 4.DÍA 10 1 h suave, buscar sensaciones buenas en 2 o 3 esprints , largos de 30 “, y alguna arrancada (2 o 3).DÍA 11 1 h 15 min rodillo, llano y algo de circuito. También alguna arrancada en el circuito.DÍA 12 Carrera objetivo: 30 min rodaje en carretera, 10 min tumbado +25 min rodillo (para llano), realizar alguna aceleración de salida antes de la carrera.Total: 9 horasCuando digo ritmo deseado, es el ritmo al que crees que puedes ir si todo va O.K. el día “D”.Si la BTT no funciona, hacer con la bici de cross subidas sentado y a “molinillo”, que no sean tan duras como para ir de pie.Como ves, casi no hay días de descanso, por lo que es necesario descansar antes y después de entrenar.Es muy importante hacer un rodaje largo antes de las carreras, para que asimiles mejor el trabajo. Si después haces 30 min más y bebes 3 l de agua a lo largo del día, al día siguiente estarás como nuevo.Por último, muy importante los días que llueva hay que hacer lo que buenamente se pueda, pero si cambias algo de día, hay que entrenar más suave. Por perder unas horas de entrenamiento no pasa na.
6.-DELLES REFLEXIONES:
A partir de toes estes coses que vos puse puen diseñase un montón de exercios basaos en actuar sobre partes particulares del metabolismu: desde series intenses a trabayos a cadencies especiales, combinaciones de peses mas bici o entrenamientos en ayunes. De tos ellos habreis oyío falar y solo quisiera que tuvierais en cuenta que tos estos métodos solamente tan capacitaos pa recomendalos los entranadores cualificaos, trabayando n´equipu con un médicu deportivu: na mas que tan indicaes pa momentos muy concetos nun deportista concretu. Existe literatura específica, la cual me extranaría (sincéramente) que hubiereis consultao.Ta estrao de “llistos” que ponen a xente muy nuevo a facer burraes porque ye lo que ven facer a los “pros” ¡ser desconfiaos con los in-titulaos!
Pero, sobre todo, enantes de seguir unes “recetes” estrañes que vos de cualquier “sabelotodo”, primero aconséyovos que probéis con la siguiente fórmula máxica:(dedicái tiempu+divertise)*ser constantes.
Y, sobre todo, volver a insistivos en que podeis llegar al mismu sitiu tomando “atayos”, pero que:-Va salivos mas caro.-Podeis fastidiavos la salú (yo quiero ser un vieyu sanu).-Si sois capaces a facer la tranpa sin que se note (que se nota…) vais sentivos bien pocu orguyosos de los aparentes “ésitos”.
Un saludu y non escaezais que vos preste.

1 comment:

Pep Tatché said...

Este plan de entreno es el más popular de internet en el mundo del ciclocross. Te felicito Klunkeríes. Hace años que topo siempre con tu blog.