Thursday, March 02, 2006

Rotor

Hola:Tengo intención de ir poniendo una serie de artículos que fai tiempu que tengo escritos sobre “mecánica klunker”. Unu que lógicamente nun tenía escritu ye esti sobre el Rotor.
Hay dalgunes coses que se van contando sobre esti inventu con les que non toy de acuerdu. Limitareme a enumerar les conclusiones que la mi esperiencia me va dando:
1.-Eso del rotor nun va, los corredores huyen del como conexos, y luego cuando lu quiten si que anden: pues a los resultados me remito, el últimu ejemplo ye Julian Adrada, que va exactamente igual esti añu que el anterior. Tampoco creo que Garro fuera campeón de Europa sin el rotor, y fixo una gran actuación en San Wendel fai dos años con el chisme. El rendimientu puru ye casi igual, unes veces meyor y otres peor.
2.-Con el rotor casi vueles, vas un 15% más rápido y ni te esfuerces. Ya podía..
3.-Con el rotor vas lesionate: Eso si que no, ye muchu más suave con les rodilles que les bieles normales. Pue ser la solución pa los que ya teis lesionaos con les bieles normales.Disminuye la presión alternativa que sufres en el traseru al pedalear de manera radical, hasta el puntu de que culotes que me solíen mancar si los llevaba munchu ratu, agora parecenme muncho meyores.Otru efectu ye que en carreres en les que hay que bajase y correr, les piernes acumulen muchu menos acido, y cuando saltes de la bici corres muncho más (en tramos cortos, claro, no se va a notar tres km). Para duatlon parece ser que va muy bien también, por la misma razón.
4.-Elimina el puntu muertu: Según la definición que yo conozco, el puntu muertu ye una cosa de cada pierna por separao y son dos: uno arriba y otru abaxu. ¿Qué tien que ver entonces el rotor, si precisamente en los puntos muertos ye donde la desmultiplicación es 1:1, es decir no actua? Con el Rotor faes muncha más fuerza al baxar la biela y muncha menos al subila. N´el puntu muertu inferior hay que day al pie aceleración pa acompañar el sistema, ye lo único a lo que hay que adaptase.5.-Vas muncho más rápido con barrizales de ciclo-x: Falso, con barrizales llanos de barru hasta el buje va meyor el platu oval, ya que el cambio de fuerza ye demaxiao acentuau en el rotor en estes condiciones. Amas ye pena meter el rotor en barrizales.
6.-Non val pa na: Con el rotor subes, sin facer na especial, por donde ni te lo crees. En trialeres de subida la diferencia ye de asustar. En llanos con baches vas muy rápido y los baches van todos a los pies, nunca al culo. Mereceríase ganar en Rubaix. En descensos muy bacheaos y de pedalear, puedes pasalos pedaliando a tope cargando pesu nel manillar y non te vas por les oreyes. La aceleración dempues de les curves ye muncho meyor. En Peon hubiera sio la bomba. Non toy seguru, pero pa mi que mientras hay que pedaliar ganes más con el rotor que con la bici doble.
7.-Subes muncho meyor: en terreno plano (puertos de carretera): creo, aunque non toy seguru, que vas un pelo más despacio, seguramente por el rozamientu. Lo que ta claro ye que pierdes menos que con una doble, por muy rígida que seya.
8.-Non se pue combinar con una bici con bieles normales. Falso, el entrenamientu con bieles rotor acentúa el rendimientu con les otres bieles (no al contrario). Puen facese 75% con rotor 25% sin pa luego competir con rotor o según lo veas. La adapatación a les bieles normales dura exactamente cuatro pelaladas.
En definitiva, con les bieles estes tienes una bici más campera, ye una alternativa a la bici doble, ye muncho más cómoda y muncho mas sana, y dir más rápido o más lento ye depende del corredor y del terreno. En general cuanto más llano y bacheado y más trancas el corredor, meyor.Ye muy adecuau pa buenos deportistas que entrenen muy poco en bici, porque la transferencia ye más fácil desde otru deporte. En les carreres llanes sin barro de esti añu diba muncho más rápido que lo que la mi forma me hubiera permitio.En definitiva, ye una alternativa pero el que lu ponga que intente probalu antes, a ver si i gusta, porque pa unos ye muy buenu y pa otros non val pa na.

No comments: