Thursday, March 02, 2006

Newton, voi pa baxo(1)

28 Julio, 2005
DH/BTT1: TÉUNIQUES BÁSIQUES1-Desplicaciones varies.Esti capítulu ta fechu pensando nos que anden en MTB pero non van a carreres. El tiempu demuestra que´l peligru nel monte ye mayor pa los menos avezaos. Lo mismo se pue dicir de les marques que dexa. L´enfotu desti mensaxe ye que, pa los que sigan los conseyos equí asoleyaos, el baxar del monte dexe convertise nun problema loxísticu pa nagualo nes subíes. En realidá, artículos apaicíos haylos en toes les revistes, pero, empecemos pol entamu.
El estilo o mentalidá cola que se faen les baxaes nel monte, non ye tratar de dir especialmente rápidos, sino de pasar los obstáculos con solvencia, de manera que la marcha resulte rápida y sin sobresaltos.Diendo solu, hay que minimizar el riesgu. Diendo un poco acompañau, hay que facer dellos reagrupamientos, pa comprobar que el que va el últimu non tien problemes.Otra cosa sedrá pa les competiciones, o pa entrenamientos en circuitos conocíos, pero d´eso non trataremos nesti artículu.
2-El métodu: procesu pa adquirir la teunica.Pa casi tos los deportes, podemos sequir un métodu pa adquirir la teunica. Esto va ayudar especialmente a los que necesiten mas esfuerciu pa aprender. El métodu consiste en tres pasos:1-analizar el gestu técnicu.2-visualizar/imaxinar el gestu pasu a pasu y nel su conjuntu.3-realizar el gestu delles vegaes y progresivamente.Cola práutica, y les oportunes correcciones y repeticiones del ciclu completu, una teunica complexa acabes faciéndola como un actu refleju, símpemente al tratar de superar un determinau obstáculo, faciendo muncho mas interesante y divertío la su execución.Como exémplu de esti procesu, ta el usu de los elementos de un ordenador: el teclao pa escribir o los mandos propios de los xuegos.
3-Axustando la bicicleta: En esti capítulu vamos falar en general pa cualqueir bici de montaña. En cualquier casu, pa baxar dignamente, el manillar no será demasiao estrechu, ni estará demasiao abaxo ni adelante.Les manetes de freno tienen que tar aproximadamente en linea colos brazos, y, cuanto mas al interior les pongamos, mas en la punta les agarraremos, dando mas potencia.La maneta de freno cógese con dos dedos (índiz y mediu), podiendo facer la variación, en baxaes muy llargues y pa descansar la mano, de garrar solo col mediu, col mediu y anular o incluso indiz y anular. Por tantu, el frenu va tener que tar tensau pa non pillar los otros deos al frenar.Les manetes (si les tien) de cambiu, tarán apegaes a les de freno, por la parte de adentro, y levantaes al máximo hasta pegar coles de freno.Un cierre de sillín de palanca no ye una globerada si facemos una marca nel tubu el sillín na posición de dar pedales (con un cuchillu, cuter etc). La mayoría de la xente ve les coses más fáciles baxando el sillín de 2 a 5 cm sobre la posicíón de dar pedales.Sobre cubiertes, siempre tarán con una presión entre 2 y 3 Kg, dependiendo de lo anches que sean (o con o sin cámara). Si teneis dificultades colos descensos, probar a poner cubiertes con mas balón y carcasa mas dura (que admita menos presión). En especial, en la rueda delantera, cuidar que los tacos sean apropiaos al terreno.
4- TÉUNIQUES BÁSIQUES:Podemos clasificales en 5 acciones básiques (en descensu):4.1 curves4.2 trialeres4.3 taludes “cortados”4.4 rectes bacheaes4.5 saltos
4.1. Curves.Posición:Al dar les curves, el cuerpu y la bici van inclinase mas o menos lo mismo. En tou casu inclinarase mas la bici, ya sea por sacar el pie del interior o por meter un poco la rodilla interior por encima del cuadru de la bici. Nunca taremos completamente sentaos, sino que´l apoyu col sillín va permitir la movilidá, y será mas bien colos muslos (lateral) que col traseru. Una cosa muy importante ye la posición de los pies: nesti capítulu, vamos decir únicamente que el pie del interior nunca va estar mas baju que el exterior, estando o bien horizontales o bien mas arriba que´l de adientro.Aunque la manera más rápida de dar curves ye colos dos pies nos pedales, ye necesario tener rapidez pa sacar el pie y apoyalu. En CIENTOS d´ocasiones, vamos a necesitar apoyar, bien sea pa corregir un derrape o símplemente pa corregir un poco la trayectoria. Si sacamos el pie interior, el apoyu col sillín va facese mas fuerte, motivu por el cual si baxamos demasiao el sillín, va facese muy cansada la transición de dir de pies a dir sentau.
A) Curves lentes: Son les curves más fáciles. Describireles como una curva de radiu dos o tres metros, o menos, nes que la velocidad de pasu ye muy lenta. Digo que son fáciles porque la diferencia entre facerles bien o muy bien, significa muy poco tiempu. La téunica básica consiste en en facer una frenada muy fuerte ENANTES de la curva, de tal manera que la tracemos sin frenar na. La fuercia que haiga que facer na bici pa trazar la curva va a depender de la geometría de la bici, así basta con saber lo que llevamos entre manes: una bici curtia va a dar la curva sola, sin esfuerciu, mientres que una bici llarga habrá que empujala muncho. Si la bici da problemas nester curves, probar con una bici prestada, ya que pue ser un fallu de geometría.¿Como entrenar curves lentes?: Pa ello tenemos que tener una noción de cómo funciona una bici. Para facer xirar la bici, de manera que rompamos la inercia que les ruedes comuniquen a la dirección de la bici, PRIMERO tenemos que inclinar la bici, tirando, por un momentu, na DIRECCIÓN CONTRARIA A LA LÓXICA. D´esta manera tumbamos la bici lo suficiente pa que xire, llegando, si mos peta, a derrapar les ruedes.Por tantu, pa prauticar curves lentes ye necesario prauticar en superficie adecuada, como arena sin piedres o yerba: el ejerciciu que vos propongo consiste en tumbar la bici, tras lanzala a diferentes velocidaes, y sin ayudaivos colos frenos, conseguir que derrape. Normalemente, apoyaremos el pie interior en suelu, a la vez que se retrasa un poco el pesu, provocando la derrapada. Esti exerciciu hay que facelu pa los dos llaos.De esta manera, vamos conseguir aprender onde y como va empezar a patinar la bici, aunque, en realidá, pa dir rápido de lo que se trata ye precismamente de que esto NO pase.
B)Curves rápides: Nestes ye onde realmente van venir los problemes. Dividiomos el tipu de problema en dos: derrapada incontrolada y sub-viraje.Llámase sub-viraje a dir a facer una curva y ver que la bici quier seguir recta. Pa evitar esti problema (que solo se da en algunes bicis, demasiao estables), hay que recordar la teoría del viraxe forzau (tirar pal otru llau del manillar). Lo principal ye conocer la bici. En casu de sub-viraje, el tirar de frenos, en especial el traseru, enantes de tumbar la bici, va facer que sigamos rectos.
Pa evitar el segundu problema, el patinazu cola rueda delantera al entrar en la curva, fai falta respetar los tiempos de la curva:a) frenada ANTES de la curvab) iniciu del giru tirando primero del manillar pal llau contrariu, de manera leve pero consciente, yc) trazar la curva siempre dexando que la bici acelere ayudá pola pendiente.
Si antes de acabar la curva hay que parar, por tener un obstáculo, el procedimientu ye el siguiente:a) provocar un “sobreviraje” soltando frenos y tumbando un poco mas la bici, a base de girar el manillar hacia fuera de la curva.b) enderezar la trayectoria, con lo cual nos dirigiremos en dirección al centro de la curva.c) con la bici mas derecha, frenar a tope.Mentalmente, lo que tratamos ye buscar sitiu pa enderachar la bici y no caer al frenar.Si el obstáculo ta tan cerca que no da tiempu, entonces una sulución pude ser frenar a tope con el freno traseru, tumbar la bici y “echase” al interior. Siempre será una caída menos peligrosa.Por ciertu, en pistes anches, sobre superficies que no sean asfalto, no se tien en cuenta mucho la trazada, ya que si "trazamos" la superficie suele cambiar en la parte central de la pista y ye peor el remediu que la enfermedá. a lo que si se presta atención ye a lo posibles peraltes y les zones que tengan mejor agarre y menos baches.c)Dificultaes especiales: Curvas con munchu contraperalte.Pa tomar curves con munchu contraperalte, además de dales suave, vamo intentar dar la curva cola bici más vertical que´l cuerpu, inclinando los hombros hacia dentro de la curva. Si la curva además de contraperalte tien munchu desnivel, si se frena sedrá despacio, y aprobechando los sitios mejores, soltándo frenos en los tramos mas delicaos, y volviendo a apretar en lo mas llano.
4.2 Trialeres:En montanbai, llamamos trialres a les zones con grandes escalones naturales, ya seyan de piedra suelto o roca fija.Pa practicarles, tenemos qu'empezar baxando escaleres, cada vez con más escalones y más grandes.El problema casi siempre va ser saltar per enriba del manillar al tocar el frenu delantre nel puntu en que la rueda delantera ta intentando subir per enriba d'una piedra.Pa evitar esto tenemos dos soluciones.1º Posición atrasada, que tenemos que prauticar en primer llugar con el sillín baxau, sentaos práucticamente sobre la rueda trasera. El siguiente pasu ye facer lo mismo col asientu nel su sitiu normal, pasándolu per entre les piernes. El últimu pasu ye alcontrar el puntu xusto detras el sillín, de manera que carguemos el pesu na rueda delantera, para tener dirección, y a la vez nos permite ir pa atrás nos escalones mas béstias.2º Baxando les trialeres cola mano izquierda agarrada al manillar, sin tener el deu extendiu pa la maneta´l frenu, evitaremos que un actu reflexu mos traicione, tocando el frenu cuando non tenemos que facelo,3º Saber caer per enriba del manillar fae que perdamos mieu a la posible caida, evitándola desta manera. Realmente, non tien porqué ser grave, ya que vamos muy despacio. El trucu consiste en esperar hasta el últimu momentu agarrau al manillar, sin soltamos enantes de que la bici vuelque, de manera sele, sobre el terreno. Tenemos que llevar la pierna pa delante, superando el manillar. De esta manera la caida será muy sele, desde muy poca altura y tendremos tiempu de mirar onde vamos caer, procurando facelo un par de metros más palante, y faciendo una caída progresiva, como la que se fae n´artes marciales.NUNCA SOLTAR EL MANILLAR NEL MOMENTU EN QUE SE LEVANTE LA RUEDA TRASERA, PORQUE CONSEQUIREMOS CAER COLA TIESTA ENRIBA UNA PEÑA. HAY QUE SER FRÍU Y ESPERAR UN SEGUNDU.En muches ocasiones, incluso la rueda trasera vuelve al su sitiu sin llegar a volcar.
Después de tener esta caída, convien poner el brazu sobre la tiesta, porque siempre mos vien encima la bici, tras bascular alredeor de la dirección.
4.3 Taludes.Para aprender a baxar por taludes el trucu ye facer un entrenamitu progresivu. Buscamos el típicu talud que acaba xuniendo dos caminos, empezamos polo fácil y, poco a poco, buscamos el límite.La única tecnica que hay que aprender ye echase pa tras, sin pasase, ya que al llegar abaxo hay que volver a la posición de partida. Baxar el sillín da mas posibilidaes.Ye muy importante, enantes de tirase per un talud, mirar como ta la parte donde llega al llano: si ye progresiva (como un tobogán), non suele haber problemes.
4.4 Rectes bacheaesLo mas importante ye saber el tipu de bici que tenemos entre manos, y valorar lo que va facer al lanzase por la pendiente. Cuanto más llarga sea, más estabilidad. Si tenemos una bici que de las curvas muy lentas sola, será un peligru nes rectes bacheaes.Llevar una buena posición, colos brazos un poco flexionaos, atrasada pero no tanto como pa perder dirección, y sobre todo, si llega un momento nel que la bici acelera sin poder controlala, SOLTAR UN POCO EL FRENO DELANTERU, ECHASE UN POCO PA DETRÁS Y FRENAR A TOPE CON EL FRENO TRASERU EN CUANTO TENGAMOS UN MOMENTO DE TREGUA COL TERRENU.
En algún tramu concretu, con baches medianos y segúio (por ejemplo, zones de pasar les vaques) podemos facela cola mano izquierda agarrada al manillar, o sea, sin posibilidad de tocar el frenu delanteru. De igual manera, ye util llevar la mirada un poco levantada, ya que si tenemos que mirar alternativamente la mirada lejos y cerca, casi seguro que mos embarullamos.
En tou casu, pa facer rectes bacheaes a tope, hai que tener muncha confianza y esperiencia en lo que pue facer la bici, ya que en munchos casos va ser ella sola la que se va comer los baches, limitandomos nosotros a sujetamos bien e intentar mantener la trayectoria.
4.5. Saltos:Los saltos son un mundu aparte, porque les posibilidaes son tremendamente grandes. De toes maneres, convien indicar que un poco de nivel nos saltos pue salvarnos de una caída cuando tomamos aire sin querer, y además puede servir para superar obstáculos.Tipo 1: rampes de despegue: Mantendremos una posición neutra, sin tomar muchu impulsu al llegar a la rampa, apoyando nos pedales sin intentar saltar, ya que la bici va ser la que mos empuje a nosotros hacia arriba. Cuanto mas baju te el manillar de la bici, mas abrá que tirar del pa no volcar al caer, pero siempre procurando no tirar del manillar antes de tiempu, que ye un error bastante común, y que siempre acaba en caída. Nel momentu del despegue, agachaste un poco y atrasaste sin pasate. Aterrizamos sin frenos y volviendo a levantamos y adelantarnos. Esta ye la técnica más básica, sin adornar el salto nada.En realidá, lo mas importante ye saltar con confianza en la trayectoria que vamos seguir después de aterrizar, visualizando tanto el saltu como la su continuación.Solemos decir que si non “ves” el saltu, no lo intentes.Pa practicar saltos, al principiu lo meyor ye un par de tablones, que se van subiendo progresivamente. Les “mesetes”, saltos artificiales de tierra con forma de un contenedor invertíu, tamién son bastante apropiaes.Tipo 2: Bunny-Hops: consiste en superar obstáculos saltándolos. Para esto para mi ye necesario tirar pa arriba de los pedales, aunque los pilotos de trial salten más de un metro sin pedales automáticos, tirando solo del manillar. El trucu consiste en facer una flexión de piernes lo más profunda y potente que podamos cuanto más alto queramos que sea el saltu. Atención a los cambios de bici, ya que con una bici lixera podemos fecer tal saltu que volquemos hacia delante. Primero tenemos que levantar la rueda delantera y luego la trasera, a no ser diendo a gran velocidad contra un bordillo, en que elevaremos les dos ruedes a la vez.Este ye un trucu que hay que practicar a diario en cada salida, con charcos, regueros, ramas o bordillos.Tipu 3: Manuals: en realidá, el manual consiste en levantar únicamente la rueda delantera, eso si, sin dar pedales, solo tirando del manillar. Muches muches veces aforramos esfuerzu pa superar un obstáculo de esta manera.
Nota: el inventor de los descensos en MTB, según los llibros de hestoria y física, fue ISAAC NEWTON.

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